Moderní farmakologická léčba diabetes mellitus 2. typu

Autoři: Flekač M.
Autoři - působiště: III. interní klinika endokrinologie a metabolismu, VFN v Praze
Článek: Kardiol Rev Int Med 2017, 19(4): 273-280

Modern pharmacologic treatment of type 2 diabetes mellitus

Type 2 diabetes mellitus presents a serious health problem with an increasing prevalence and incidence of chronic complications. New recommendations emphasise a personalised approach to the treatment of diabetes patients. The goal of the treatment is to achieve and maintain an early optimal control of diabetes, prevent and treat chronic complications and reduce mortality, especially from cardiovascular causes. Currently, the initial treatment of diabetes includes dietary regimens and metformin. However, given the progressive nature of diabetes, the treatment usually has to be intensified by adding other antidiabetics within combination therapies.

diabetes mellitus – antidiabetic drugs – individualisation – cardiovascular benefit – therapeutic target

Diabetes mellitus 2. typu představuje při rostoucí prevalenci a zvyšujícím se výskytu chronických komplikací závažný zdravotní problém. Nová doporučení odborných společností zdůrazňují individuální přístup k léčbě osob s diabetem. Cílem léčby je časné dosažení a udržení optimální kompenzace diabetu, prevence a léčba chronických komplikací a snížení mortality, zejména z kardiovaskulárních příčin. V současné době se léčba diabetu zahajuje, kromě dietních a režimových opatření, metforminem. Ovšem s ohledem na progredující charakter diabetu je nutné obvykle léčbu intenzifikovat přidáním dalších antidiabetik do kombinační terapie.

diabetes mellitus – antidiabetika – individualizace – kardiovaskulární prospěšnost – cíle léčby

Celý text článku bude všem uživatelům přístupný od července 2018.

1.7/5, hodnoceno 7x

Vydání číslo: 1 / 2018